BAKMUN 2022

Helgen 15.-16. oktober ble den årlige BAKMUN-konferansen gjennomført. BAKMUN er forkortelsen for Blindern and Katta Model United Nations, og er en årlig MUN-konferanse som er et samarbeid mellom Katta og IB-linjen ved Blindern Vgs.

Sammen med elever fra IB-linjene ved Nesbru Vgs og Oslo International School ble det en vellykket konferanse med bratt læringskurve for alle nybegynnere. De lærte å skrive og debattere resolusjoner etter alle kunstens regler, og fikk erfare hvordan FN kan jobbe med å finne løsninger på de store utfordringene i verden.

En spesielt stor takk til Maria Kirakosyan som jobbet hardt for å rekruttere elever og for å organisere konferansen. Hun var også vice Secretary General på selve konferansen og holdt orden på mange store og små detaljer! Også stor takk til lærer Julia Kagge for å bistå det flotte MUNK-elevlaget vårt.