Finalister i ILC

Clara, Oda, Harald, Ylva

Vi gratulerer våre språkmektige elever med plass i den nasjonale finalen i ILC, International Language Competition! I semifinalen i engelsk var det Clara Elvira Krokeide og Oda Kalløkken som stakk av med seieren, og i spansk var det Harald Lie og Ylva Seim-Grønn som kom videre.

International Language Competition (ILC) er en språk- og kulturkonkurranse for ungdomsskoler og videregående skoler. Mundolingue er arrangør og Cappelen Damm er hovedsamarbeidspartner. Konkurransen blir gjennomført i samarbeid med ItsLearning. ILC er Skandinavias største språkkonkurranse i språkene tysk, fransk, spansk og engelsk.

Deltakerskolene har først interne kvalifiseringsrunder, og i semifinalene deltar 12 skoler fra landet over i hvert språk/kategori. Finalen foregår i Kristiansand 17. april, og her konkurrerer seks skoler fra landet over i hvert språk/kategori. Vi ønsker Clara, Oda, Harald og Ylva lykke til!