Kurs for SI-ledere

SI

Torsdag 20/1 var det kurs for framtidige SI-ledere i kjemi på Katta. SI-lederne fikk en innføring i metoden og arbeidet med ulike praktiske oppgaver sammen med lærerne Kristian Vestli og Elin Tandberg, som var svært imponerte over nivået på kursdeltakerne.

SI-PASS (Supplemental Instruction-Peer Assisted Study Sessions) går ut på at elever som allerede har gjennomført et fag, hjelper andre elever med å lykkes i faget i mindre grupper.

SI-PASS er brukt på universiteter og høyskoler i over 30 land, men Katta er den første videregående skolen i Norge som tar metoden i bruk. Metoden integrerer studieteknikk og faglig innhold, og baserer seg på læring i grupper. Målet er å forbedre elevenes evne til problemløsning, samarbeid og kritisk tenkning, samt bidra til økt læring. I tillegg vil man bli bedre kjent med medelever og forhåpentligvis ha det morsomt samtidig.

Mer informasjon og påmeldingskjema for kjemi 1-elever kommer i uke 4!