Peblingene og Kattastrofen i København helgen 11.-13.mai.

Peblingene i København 2018

Oslo katedralskoles kor og orkester gjorde seg i helgen bemerket i København, med i alt syv konserter på fire dager. Publikum fikk høre norsk musikk, litt Mozart og favoritter fra den danske sangskatt, som ble meget godt mottatt.

Det ble holdt konserter i Botanisk have, i Kongens Have, ved Norskehuset i Søndermarken, i Christianskirken, Vejleå kirke og i Frihavnskirken. Turens definitive høydepunkt var konserten med Det Danske drengekor i Helleruplund kirke fredag 11. mai, der Peblingene fikk stående applaus fra De Unge Drenge og et publikum som sang med da Katta-elevene serverte det beste fra dansk sangskatt.

Intense og flotte dager for skolens kor sammen med kantor Olav Morten Wang og Ulysse Le Bihan.

Øystein Hovde 14/5-2018