Peblingene og Kattastrofen i Bergen

På lørdag fikk elevene først en omvisning på Trollhaugen, Grieg sitt hus, og fikk se en fantastisk konsert med stykker fra Grieg fremført på piano. Etter det fikk elevene besøke det spennende og lærerike lepramuseet.

Deretter ble det en koselig kveld med felles mat, (takk til alle som hjalp til på kjøkkenet) øvinger og leker. På søndag var elevene med på gudstjeneste i domkirken hvor de sang. Deretter fikk de en omvisning i Haakonshall og Rosenkratztårnet. Koret sang også i Haakonshall.

Videre gikk turen til Fløyen hvor de holdt en liten konsert foran et entusiastisk og overrasket søndagspublikum. Etter den fantastiske fremføringen dro de mest engasjerte koristene til Mariakirken og sang for publikumet der.

Om kvelden koste de seg igjen med felles mat, øvelser og leker.

På mandag besøkte de også Bergen katedralskole hvor de sang foran elevene og lærere og spiste lunsj før avreise tilbake til Oslo.

Det ble en fantastisk og vellykket tur med engasjerte og lykkelige elever.

En stor takk til Kantor som planla og utførte turen. Vi takker også Ulysse Le Bihan og Per Helmer Andersen som var med.

Bergen by

Ulysse Le Bihan