Peblingene og Kattastrofen i Trondheim

Peblingene i Trondheim, september 2018

På fredag sang de og spilte på Trondheim katedralskole og i Vår Frue kirke. De fikk også en omvisning i Nidarosdomen og holdt en konsert der. Det ble veldig følelsesmessig. Videre var de med på kulturnatt og vandret med fakler over Gamle bybro mens de sang.

På lørdag fikk Peblingene og Kattastrofen en fantastisk og lærerik omvisning på Ringve Museum og i Erkebispegården. Peblingene sang også på språk- og kulturfestivalen, og på kvelden koste de seg på Berg prestegård med god mat og hyggelige samtaler.

Før avreise tilbake til Oslo var de med på katolsk messe i St. Olav kirke hvor de sang og spilte.

Elevene har vært engasjerte under hele turen og de har imponert publikum. Det var veldig god stemning og det ble mange uforglemmelige øyeblikk.

En stor takk til kantor Olav Morten Wang og Ulysse Le Bihan for en flott tur til Trondheim.

Foto: Oslo katedralskole (Ulysse Le Bihan)

Øystein Hovde 17/9-2018