Russeaksjon 2020

til trygghet

Hei alle sammen.

I likhet med en sen russefeiring, er russeaksjonen i år også litt forsinket…

Russekomitéen har i år valgt å støtte «Til trygghet», en frivillig veldedighetsorganisasjon som jobber aktivt for å hjelpe gatebarn i Sudan. Organisasjonen tilbyr barna mat, mental og sosial hjelp, et trygt sted å sove, og hjelper dem av gaten og inn på skolen. Dette mener vi er en veldedighet hvor donasjonene går direkte til de som trenger det. Vi tenker at nå, mer enn aldri, er det viktig å støtte denne organisasjonen. Covid-19 har vært vanskelig for alle, men barna «Til Trygghet» støtter har blitt særlig hardt rammet. Hvis dere (eller foreldrene, vennene, familien deres) vil støtte denne gode saken kan du vippse et beløp til VIPPS: 99527, eller donere til kontoen deres: 1254 05 76872 (Cultura Bank).

Den beste måten du kan støtte «Til trygghet» er å bli fadder. Da setter du av et valgfri beløp til dem hver måned. Hvis du vil dette, kan du sende mail til tiltrygghet@gmail.com

Om du lurer på noe, ikke nøl med å ta kontakt med meg Wala Alrady eller Milly Garde.

For mer informasjon om veldedigheten, les «Til Trygghet» sin flyer.

Øystein Hovde 22/5-2020