Kor og orkester på høsttur

en gruppe mennesker som poserer for et bilde

Helgen 12.-15. september var skolens kor, Peblingene, og skolens orkester, Kattastrofen, på tur til Trøndelag for å holde konserter og bli kjent.

Torsdag 12. ble det avreise med buss og overnatting i flotte omgivelser på Stølen i Oppdal, der vi også fikk sett nordlyset! Fredag morgen (på selveste fredag 13.) ble det avreise til Inderøya, der det ble sang på kantor Olav Mortens videregående skole, Inderøy vgs. Etter dette ble det omvisning på Rostad gård, der elevene fikk høre om tidligere statsminister Ole Richter, Ebba Astrup og deres gripende historie. På kvelden ble det så konsert og pizzakveld med det lokale koret Vivace i Sakshaug kirke. Bakketun folkehøgskole var overnattingsstedet, og fikk kanskje gitt elevene en forsmak på livet etter videregående!

Lørdag 14. ble det en tur innom Stiklestad, før avreise til Trondheim. Her fikk elevene nyte byen i strålende sol, før middag og hyggekveld på Sommerveita i sentrum. Søndag ble et stort høydepunkt og kronen på verket: her fikk Peblingene synge på høymessen i selveste Nidarosdomen! Etter guidet tur av den flotte katedralen, bar snuten hjemover til skolen.

Takk til elevene for eksemplarisk deltagelse, kantor Olav Morten Wang for organisering og gjennomføring, og lærere Ulysse Le Bihan og Regine Lundevall Bergersen for deltagelse på turen.