Vår profil

skolegården

Du finner skolen vår bare et steinkast unna Oslo S. Sentralt plassert på St. Hanshaugen og med 37-bussen rett utenfor bygget er det lett å komme seg til Katta fra de fleste steder i byen.

Skolebygget er gammelt og flott, og skolen har eksistert helt siden 1153. Oslo katedralskole er en skole med stolte akademiske tradisjoner, og skolens visjon er: Non Scholae, sed vitae discimus - "Vi lærer ikke for skolen, men for livet!". Er du interessert i historie finner du bilder av kjente personer som har gått på skolen vår på veggene og eldgamle bøker i det gamle biblioteket.

Adressen er Ullevålsveien 31 med hovedinngang fra FrimannsgateSe kartSkolen har ca. 600 elever som kommer fra hele byen. Antall ansatte er ca. 75, med ca. 60 pedagogiske årsverk.

Skolemiljøet er preget av høy trivsel, høy motivasjon og et svært godt læringsmiljø. Vi har mange elevaktiviteter knyttet til for eksempel teater, kor, orkester, politikk, filosofi og friluft.

Skolen tilbyr studiespesialiserende utdanningsprogram med mulighet for å velge mangespennende programfag. Les om studiespesialisering ved skolen vår.

Skolen eies av Stiftelsen Oslo katedralskole.