Bli kjent med Kattas elever og lærere

Elever med skolegenser

Få all informasjonen du trenger om Katta på 10 minutter.

> Husk søknadsfristen 1. mars - søk på vigo.no

FØLG OSS

Facebook              Instagram            YouTube

Kjære Katta,

Jeg valgte deg fordi storesøster kom hjem etter sine tre år og pratet så varmt om deg. Jeg blir aldri ferdig med Katta, sa hun, for Katta er lykkelige minner, gode vennskap, en bred kulturarv og kunnskap.

I ti år spaserte jeg forbi deg til min barne- og ungdomsskole, og lurte på om du kanskje hadde en plass for meg også en dag?

Nå har jeg har svingt rundt i gangene i 3 år, ledd med gode venner, blitt imponert av intelligente og tålmodige lærere, funnet elevlaget jeg brenner for, vært stolt kattaelev, vært meg. Utfoldet og utviklet meg.

Du har leid meg i hånda. Snart slipper du, men fordi du er Katta, vet jeg at du har rustet meg godt, gitt meg et forsprang og åpnet en dør. Du forblir i hjertet mitt fordi du er unik og spesiell😍.

Tirill, 3E

Det jeg elsker med Katta er engasjementet til medelevene mine. På Katta kan man engasjere seg i alt mulig, stort og smått, filosofisk eller jalla - alle er likestilt. Det kan være å diskutere i Model United Nations Katta, jamme til musikk på Kattarock eller rett og slett vanndrikking hos Kattas Vanndrikkere. Alt engasjement er velkommen på Katta👍🏻.

Jack, 2C

ELEVENE OM LIVET PÅ KATTA

"Livet på Katta er sosialt, moro og mangfoldig"

"Skolen er spesielt kjent for elev-engasjement og spennende fagtilbud"

"Du finner garantert noe som passer for deg på Katta - gjennom fag, teater, isbadeklubb eller et av de mange elevlagene våre."

REKTOR OM HVORFOR SØKE PÅ KATTA

«Høyt faglig fokus og en god kultur for læring»

Elevene sier selv at de får nok faglige utfordringer, at de mestrer og at det er trygt å prøve og feile i klasserommet.

«På Katta møter du hele byen»

I din klasse vil du møte elever fra Groruddalen, Holmenkollen, Grünerløkka, Majorstuen, Bøler, Holmlia eller Kjelsås.

«Trygghet og trivsel»

Du vil oppleve at dine medelever på Katta er omtenksomme og inkluderende. Elevene skaper et flott skolemiljø, der de blir kjent på tvers av trinnene gjennom aktiviteter på elevlagene.

- Patrick Stark, rektor ved Oslo katedralskole