Fritt Ord-konkurransen

Axel og Johanne

Torsdag 4. mai var det duket for finale i Fritt Ord-konkurransen. Her var vår elev Axel Von Zernichow Goller i 2A finalist, der han kom på tredjeplass med essayet sitt "Sopp og sammensvergelser - En refleksjon om hvordan Coniuration theoriis ble verdens farligste infeksjon". Se vedlegget som PDF nederst i saken.

Axels tekst ble også publisert i Subjekt, og den kan du lese i sin helhet her.

Ekstra stas var det at prisen ble overlevert av vår tidligere elev Johanne Fearnley, som også har vunnet prisen tidligere!

Fritt Ord-konkurransen inviterer årlig elever i videregående til å styrke evnen og viljen til å henvende seg til en offentlighet utenfor skolen. Årets tematikk var "Konspirasjonsteorier", og konkurransen åpner årlig for mange spennende innfallsvinkler og tolkninger av temaet.

Vi lenker også til denne fine filmen fra finalen, regissert og produsert av Tarjei Strand Arntsen.

Gratulerer til Axel, Mina og Anna med pallplassene!

Les Axel sitt essay her.