IMUNA 2022

Torsdag 9. juni dro 20 elever og en lærer til Alkmaar i Nederland, for å delta i International Model United Nations of Alkmaar: IMUNA. Tema for konferansen var "Healthy Planet" og elevene diskuterte alt fra krigen i Ukraina til Mexicos narkotikakrig og følgene av vegetarianisme for planeten.

En Model United Nations konferanse er et stort rollespill, og en simulering av FN. Elevene får tildelt land og blir delegater fra dette landet i forskjellige FN-organer, slik som Security Council, UNHCR, UN Economic and Social Council og Environment Commission. Oppdraget er å utarbeide, debattere og vedta resolusjoner.

Det ble fine og innholdsrike dager i Alkmaar, og vi takker lærer Julia Kagge for deltagelse og ledelse.