NM i engelsk

To personr som holder et skilt

Onsdag 14. februar gikk finalen i NM i engelsk tradisjonen tro av stabelen på Jessheim videregående skole. Våre elever Maria Kolle Ramberg og Maja Brannstorph ble Kattas skolevinnere i første kvalifiseringsrunde i henholdvis kreativ skriving- og film-kategoriene, og kom videre til finalen. I finalen i dag vant til og med Maria tredjeplass i skrivekategorien! Vi gratulerer!

Årets tema var å ta utgangspunkt i sitatet: “Don’t count the days, make the days count!” -Muhammad Ali

Marias skolevinnertekst "Orpheus and Sisyphus at the end of the lane" kan du lese her

Vil du se Majas skolevinnerfilm "A Flicker of Youth", kan du se den under:

NM i engelsk er organisert av English Teachers Norway, en frivillig organisasjon som jobber for å skape lyst for engelsk blant både lærere og elever i videregårende. Stor takk til organisatørene for en trivelig og spennende finaledag!