Norges beste matteelever

Abel

Over 3000 elever i Norge deltok i årets Abelkonkurranse. Blant de 100 beste etter 2. runde er det hele syv Katta-elever. Det er det ingen andre skoler i Norge som er i nærheten av. Det er godt å se at undervisningen av skolens matematikklærere gir resultater i toppklassen.

Aksel Løvholt ligger på andre plass etter andre runde, med 165 poeng. Både han og Emil Guntvedt (9. plass og 150 poeng) har kvalifisert seg til finalen som finner sted ved NTNU i Trondheim 5. mars.

Også Luka Kavelashvili, Jonas Sunde Kobberdal, Audun Lund-Andersen Sandve, Ivar Sakarias Joakim Storck og Otto Schjølberg-Henriksen presterte meget godt og plasserte seg topp 100 blant over 3000 av landets flinkeste realfagselever. Det er svært gledelig at alle disse går på Vg1 og Vg2 og kan delta i Abel-konkurransen også fremover.

Grattis til disse syv elevene og lærerne deres!
/ rektor Patrick Stark

Fra venstre: Emil Guntvedt, Luka Kavelashvili, Otto Schjølberg-Henriksen, Audun Lund-Andersen Sandve, Aksel Løvholt, Jonas Sunde Kobberdal, Ivar Sakarias Joakim Storck