Sol og samhold på Hudøy

Hudøy

Den 5. september reiste over 200 Vg1-elever og 20 ansatte fra Oslo katedralskole til Hudøy. Formålet med de to dagene var å bli bedre kjent og bygge robuste læringsmiljøer i klassene. Hudøy er en øy på rundt 1300 mål som ligger rett utenfor Tjøme i Tønsbergfjorden. På øya bodde elevene klassevis med kontaktlærere på ulike leirsteder. Klassene var innom fem ulike poster i løpet av de to dagene, og her padlet de kano, badet, spilte volleyball, gjennomførte et opplegg med rådgiver og elevterapeut, laget mat sammen og fanget krabber.

Solskinn og 27 grader på tirsdagen bidro til at dette var et særdeles vellykket opphold. Vi fikk erfare én gang til at vi har byens flotteste elever - og selvsagt også beste kontaktlærere! Stor takk til alle de ansatte som bidro til å gjøre dette til en vellykket velkomst til våre fine Vg1-elever.