Sterke resultater i de nasjonale konkurransene i realfag

fornøyde elever

Gjennom hele året gjennomføres uttaksrunder for å velge de beste talentene til å representere Norge. Konkurransene er åpne for alle videregående elever; i matematikk deltok i år nærmere 4000 elever i første uttaksrunde. Om lag de 20 beste er med i en norsk finale hvor det internasjonale laget blir valgt. Mange elever fra Katta gjorde en god innsats, og to elever utmerket seg ved sterke prestasjoner i alle konkurransene.

Marius Lindegaard har deltatt i matematikk, fysikk, kjemi og IT. Han ble nummer 4 i fysikk (3 poeng bak 1. plass) og skal representere Norge i den internasjonale finalen i Indonesia i juli. Han ble også nummer 5 i matematikk og nummer 6 i kjemi.

Erling Skaarseth Rørvik har deltatt i fysikk, kjemi og IT. Han ble nummer 8 i fysikk.

Vår "gamle" elev, Andreas Alberg, som nå går i 9. klasse på Fagerborg skole, ble nummer 6 i finalen i matematikk (Abelkonkurransen).

Vi ønsker Marius lykke til i Indonesia!

Bjørnar Pettersen/Kristian Vestli

Øystein Hovde 15.05.2017